uMuRo-FoRuM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Lua-Nesne Hareket Ettirme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Administrator

Administrator
Admin


Aktiflik Aktiflik :
Lua-Nesne Hareket Ettirme Left_bar_bleue999 / 999999 / 999Lua-Nesne Hareket Ettirme Right_bar_bleue

Yaş Yaş : 28
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 24/07/08 Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 552
Nerden Nerden : Altınoluk
Cinsiyet Erkek

Lua-Nesne Hareket Ettirme Empty
MesajKonu: Lua-Nesne Hareket Ettirme   Lua-Nesne Hareket Ettirme Icon_minitimePtsi Haz. 14, 2010 12:26 pm

Önce Arkaplan Ve Nesneyi Tanıtmalıyız.....

nesne = Image.load("play.png")
arkaplan = Image.load("bg.png")

Arkaplan Ve Nesneyi Tanıttık Şimdi Hareket ettirmemiz İçin Gerkerli olan koda
Sıra Geldi

Kod:
spot  = {x = 10, y = 30, height = nesne:height(), width = nesne:width() }

Nesne ye X ve Y için Bir değer atamak Ve Nesneyi Ekranda hareket Ettirmek için Kullanırız...... Nesne mize spot adında değer atadık Şimdide Sıra Geldi

Tuş Fonksiyonu ve olmassa olmaz Döngümüzü Yazalım

while true do
pad = Controls.read()


Şimdide Ekranda Hareket etmesi için gerekli Tuş Takımlarına Geldi Sıra

Kod:
if pad:right() and spot.x < 450 then
spot.x = spot.x + 10
end

Bu şekilde + X ekseni üzerinde 10 Hızla Gidecek Ve Sağ tuş ile Çalışacak.... Bu sayıyı artırarak yada azaltarak nesnenin Hareket etme Hızını Ayarlaya biliriz

Kod:
if pad:left() and spot.x > 1 then
spot.x = spot.x - 10
end

Bu şekilde - X ekseni üzerinde 10 Hızla Gidecek Ve Sol tuş ile Çalışacak.... Bu sayıyı artırarak yada azaltarak nesnenin Hareket etme Hızını Ayarlaya biliriz....
Kodda kullanılan 1 then ve 450 then X Ekseninde Hareket etme sınırını Gösterir


Kod:
if pad:down() and spot.y < 230 then
spot.y = spot.y + 10
end

Bu şekilde + Y ekseni üzerinde 10 Hızla Gidecek Ve Aşağı tuşu ile Çalışacak.... Bu sayıyı artırarak yada azaltarak nesnenin Hareket etme Hızını Ayarlaya biliriz....

Kod:
if pad:up() and spot.y > 1 then
spot.y = spot.y - 10
end

Bu şekilde - Y ekseni üzerinde 10 Hızla Gidecek Ve Yukarı tuşu ile Çalışacak.... Bu sayıyı artırarak yada azaltarak nesnenin Hareket etme Hızını Ayarlaya biliriz....
Kodda kullanılan 1 then ve 230 then Y Ekseninde Hareket etme sınırını Gösterir

Kod:
screen:blit(0,0,arkaplan)
screen:blit(spot.x,spot.y,nesne)

Bu Nesnelerin ekranda Çıkma Yerini Gösterir.....



Vede En Son Olarak Kodun Tamamlanması için gerekli olan Kodlar...

Kod:
screen.waitVblankStart()
screen.flip()
oldpad = pad
end

Ve Kodumuzun Son Hali :

Kod:
nesne = Image.load("play.png")
arkaplan = Image.load("bg.png")

spot  = {x = 10, y = 30, height = nesne:height(), width = nesne:width() }

 
while true do
pad = Controls.read()



if pad:right() and spot.x < 450 then
spot.x = spot.x + 10
end

if pad:left() and spot.x > 1 then
spot.x = spot.x - 10
end


if pad:down() and spot.y < 230 then
spot.y = spot.y + 10
end

if pad:up() and spot.y > 1 then
spot.y = spot.y - 10
end



screen:blit(0,0,arkaplan)
screen:blit(spot.x,spot.y,nesne)

screen.waitVblankStart()
screen.flip()
oldpad = pad
end


Kodu İndirmek İçin Link:

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Anlatım Tamamen Bana (umuro) Aittir..
Kolay Gelsin.... zuhaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Lua-Nesne Hareket Ettirme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
uMuRo-FoRuM :: (¯`·.(¯`·..::PSP KONSOLU::. .·´¯).·´¯) :: Psp Programlama :: LUA-
Buraya geçin: